![سوالات متداول در مورد داشتن نیروی کار ریموت](https://files.remotejobs.ir/prod/images/blog/2024/f66d18b0-7a34-434b-af6b-48176694fe89.jpg)
سوالات متداول در مورد داشتن نیروی کار ریموت
با توسعههای فناوری جدید و تغییرات در محیطهای حرفهای، ممکن است سازمان های بیشتری یک ساختار کاری ریموت را اتخاذ کنند، که به کارمندان اجازه می دهد وظایف خود را از مکانی خارج از محل کار انجام دهند. برخی افراد این سبک کاری را ترجیح میدهند و داوطلبان ممکن است به دنبال سمتهایی باشند که اجازه کار از خانه را به آنها بدهد. درک اینکه چرا کسب و کارها این رویکرد را پیاده میکنند، میتواند به رهبران و کارمندان یک سازمان کمک کند تا تصمیم بگیرند که آیا این انتخاب مناسبی برای شرکت آنها می باشد یا خیر. در این مقاله، ما بررسی می کنیم که نیروی کار ریموت چیست، سو به مزایاهای احتمالی آن، برخی از بهترین روشهای مدیریت یک تیم ریموت و تفاوت بین این رویکرد و یک نیروی کار سیار میپردازیم.
نیروی کار ریموت چیست؟
نیروی کار ریموت یک تیم از کارمندان است که به طور معمول وظایف حرفهای خود را از یک مکان خارج از محل فروش یا دفتر انجام میدهند. برخی سازمانها ممکن است دارای نیروی کار کاملاً از راه دور باشند، به این معنی که تمام اعضا از مکانهای دور کار میکنند، در حالی که شرکتهای دیگر ممکن است علاوه بر کارمندان غیر حضوری، کارمندان حضوری نیز داشته باشند. یکی از جوانب اصلی این سبک نیروی کار، تأکید بر کاری است که کارمندان انجام می دهند نه اینکه کجا آن کار را انجام می دهند. این بدان معناست که کارمندان میتوانند در چنین محیطی مسئولیت های خود را خارج از فضای دفتری شرکت انجام دهند.
مزایای داشتن نیروی کار ریموت چیست؟
سازمانها ممکن است تصمیم بگیرند یک نیروی کار ریموت را پرورش دهند، یا ساختار حرفهای خود را تغییر دهند که به کارمندان اجازه میدهد به دلایل مختلف از مکانی خارج از محل کار، کار کنند. برخی از مزایای داشتن یک نیروی کار ریموت شامل موارد زیر میشود:
افزایش حفظ ونگهداری و رضایت کارمندان
اجازه دادن به افراد برای انجام وظایف حرفهای خود در خارج از محل کار میتواند رضایت کارمندان را افزایش دهد که ممکن است نرخ نگهداری کارمندان را نیز بهبود بخشد. زمانی که اعضای تیم کنترل بیشتری برمحیط و برنامه کاری خود داشته باشند، ممکن است از نقش خود لذت بیشتری ببرند. این امر همچنین میتواند به افراد حرفه ای کمک کند تا وقت و پول خود در پی رفت و آمد روزانه را کاهش دهند و اجازه دهد که زمان وعدههای غذایی خود را در خانه بگذرانند. به دلیل این مزایای کارمندی، افراد حرفهای ممکن است عمداً به دنبال فرصتهای کاری ریموت بگردند، که در صورت ارائه این سمت ها توسط یک شرکت، می تواند برای آنها سودمند باشد.
افزایش بهرهوری
ممکن است افراد حرفهای متوجه شوند که وقتی می توانند محیط کاری خود را انتخاب کنند، بهرهورتر هستند و به وظایف حرفهای خود تعهد بیشتری دارند. قسمتی از نیروی کار ریموت بودن، می تواند به افراد کمک کند تا با اجتناب از سفر روزانه، انرژی خود را ذخیره کنند ودرطی روز کاری برای مدت زمان بیشتری روی وظایف شغلی خود تمرکز داشته باشند. افراد حرفهای ریموت همچنین ممکن است نسبت به کارمندان حضوری، مرخصی بیماری کمتری دریافت کنند، زیرا این ساختار به آنها اجازه میدهد که وظایف خود را از خانه انجام دهند. این امر میتواند به طور کلی برای کارمندان و سازمانها مفید باشد.
سازمانها ممکن است تصمیم بگیرند یک نیروی کار ریموت را پرورش دهند، یا ساختار حرفهای خود را تغییر دهند که به کارمندان اجازه میدهد به دلایل مختلف از مکانی خارج از محل کار، کار کنند. برخی از مزایای داشتن یک نیروی کار ریموت شامل موارد زیر میشود:
کاهش هزینههای کلی شرکت
بدون نیاز به وجود یک فضای اداری برای تمام کارمندان، داشتن نیروی کار ریموت میتواند به یک سازمان کمک کند تا هزینههای خود را در سراسر شرکت کاهش دهد. کارمندان ریموت میتوانند در صرفه جویی هزینه های یک شرکت کمک کنند زیرا ممکن است نیازی به پیدا کردن فضا برای اجاره، نگهداری، گرمایش یا تهیه برق نباشد. حتی اگر فقط بخشی از نیروی کار یک شرکت از راه دور باشد، سازمان میتواند با استخدام بیشتر کارمندان بدون نیاز به فضای دفاتر یا اتاقهای جلسه، بهره وری را افزایش دهد. این بدان معناست که بیشتر دارایی می تواند به حقوق و مزایای کارمندان اختصاص یابد و شرکت میتواند هزینههای کلی خود را کاهش دهد.
کاهش تأثیر زیستمحیطی یک سازمان
با حذف یا کاهش رفت و آمد روزانه کارمندان، یک سازمان میتواند با نیروی کار ریموت، تأثیرات کربن خود را کاهش دهد. کاهش یا حذف فضای اداری یا مرکز داده حضوری، همچنین میتواند مقدار انرژی مورد نیاز یک سازمان را به حداقل برساند که میتواند تأثیرات زیستمحیطی آن را کاهش دهد. این بدان معناست که یک شرکت میتواند در حین گسترش نیروی کار خود، تلاش برای پایداری خود را بهبود بخشد.
پرس و جوی مکرر از اعضای تیم
این مسئله مهم است که حتی اگر افراد حرفه ای با سرپرستان یا همکاران خود ملاقات نکنند، احساس حمایت شدن داشته باشند. بنابراین، تیمهای مدیریتی میتوانند با انجام بررسیهای مکرر، اطمینان حاصل کنند که اعضای تیم منابع و کمکهای لازم را در اختیاردارند و پیشرفت و عملکرد کارکنان را دنبال کنند.
از چه ابزارهایی میتوانید برای مدیریت تیم ریموت استفاده کنید؟
هنگام مدیریت یک تیم ریموت، یک شرکت میتواند از انواع مختلفی از ابزارهای مفید، بسته به اندازه گروه، سازماندهی صنعت و سبک مدیریت رهبران، استفاده کند. برخی از این ابزارهای مدیریت عبارتند از:
اشتراک گذاری فایل و ذخیرهسازی دیجیتال
شرکتها ممکن است از نرمافزارهای به اشتراک گذاری و ذخیرهسازی فایل بهره ببرند که برای اطمینان از دسترسی کارکنان و رهبران به منابع خود، و امکان به اشتراک گذاشتن بروزرسانیهای پروژه، دادهها یا سایر اطلاعات با یکدیگر استفاده می شوند. این به این معنا است که یک سازمان با نیروی کار ریموت ممکن است به راهی امن و سریع برای اشتراک و ذخیره اسناد نیاز داشته باشد.
ارتباطات بین بخش ها
با نبود قابلیت ملاقات در فضای فیزیکی، اینکه افراد حرفه ای ریموت، راههایی داشته باشند که بتوانند با همکاران خود ارتباط برقرار کرده و میان بخش های مختلف همکاری کنند برای آنها اهمیت دارد. تیمهای ریموت ممکن است برگزاری دائم جلسات مجازی یا ارسال ایمیلها را با برنامه کاری خود همراه کنند تا ارتباطات مداوم را تضمین کنند.
مدیریت پروژه ودنبال کردن پیشرفت
بدون قابلیت نظارت بر پروژهها به صورت حضوری ، تیمهای مدیریتی ممکن است از روش های مختلف مدیریت پروژه، برای دنبال کردن پیشرفت آن پروژه استفاده کنند. این امر میتواند به تیمها کمک کند تا وظایف آتی را مشاهده کرده و دستاوردهای اصلی را با قابلیت دسترسی و اشتراک بازبینی کنند، که به تمام اعضا امکان می دهد از همه چیز مطلع بمانند.
چه فرقی بین یک تیم ریموت و یک تیم سیار وجود دارد؟
اصلیترین تفاوت بین نیروی کار ریموت و نیروی کار سیار این است که در حالی که یک تیم سیار، یک گروه متشکل از کارکنان ریموت است، این افراد حرفه ای غالبا سفر میکنند و از مکان های مختلفی کار می کنند تا وظایف خودرا به انجام رسانند. برای مثال، یک شرکت ممکن است تیمی از تعمیرکاران که به مکانهای مختلفی خارج از دفترکارسفر می کنند تا تاسیسات و تعمیرات را انجام دهند، به عنوان تیم سیار در نظر بگیرد. درعوض، نیروی کار ریموت ممکن است یک تیم از افراد حرفه ای باشد که از مکانهای انتخابی خود، مانند دفترکار خانگی کار کرده و از رایانه یا لپتاپ برای انجام وظایف استفاده می کنند.